tisdag 12 april 2011

ETT OANSTÄNDIGT FÖRSLAG

Idag när jag samtalade med en väninna berättade hon att hon hade önskat sig något av dyrare slag av en fd med orden "Vill du köra en Ferrari måste du ha råd att tanka den" ...

Denna mycket djupa & ytliga citat kommer numera att tillhöra en klassiker då orden är klockrena oavsett vad man vill relatera dem till ...

Har ni sett filmen "Ett oanständigt förslag" med bland annat Robert Redford & Demi Moore?
Robert Redford erbjuder Demi Moore och hennes man en miljon dollar för att få tillbringa en natt själv med henne.



Vad hade du gjort? Har du någonsin reflekterat över en liknande scenario?

Frågan som ställs, om huruvida man kan köpa människor eller inte blir lite fel då visst kan man till viss del köpa människor men det du ej kan göra är att köpa "äkta känslor".

Vad bestämmer de sig för i filmen? De bestämmer sig för att tjäna den miljonen och Demi får tillbringa en natt på en otrolig vacker båt och bli uppvaktad av Mr. Robert Redford.

Nu vet jag eller anar att några av er höjer på ögonbrynen då jag beskriver en vacker båt. En ytlig kommentar tycker ni kanske då lyxen är ändå bara en bakgrundsmiljö till att sälja sig själv...

Så lätt det är att döma något sådant när man själv inte har blivit erbjuden den miljonen.
Jag är ärlig istället och säger att jag skulle utan någon som helst tvekan säga ja till ett oanständigt förslag om det är någon som R. Redford i filmen som kommer med den.


Jag har dock sagt nej och kommer att fortsätta säga nej till erbjudanden av lite lyx och flärd om jag ej attraheras av någon.

Min ekvation är enkel: gärna lite lyx men det är en helhet som skall locka och kommer den först nämnda  ensam är den ointressant, kommer den istället med någon à la Redford är den å andra sidan väldigt intressant ...

Nu skall jag lägga mig. Träning väntar kl. 6.30 imorgon bitti så jag behöver snart släcka lampan för att få lite sömn.

1 kommentar: