fredag 22 april 2011

UPPE MED TUPPEN =)

Jag skulle ha blivit munk eller tupp då de går upp tidigt ... =)


Vaknade vid 4 och kan nu inte somna om men whatever, en längre dag att förfoga över vilket är en klar fördel.

Hör fåglarna redan kvittra därute, lillan ockuperar som vanligt 3/4 av sängen, Knut sover på soffan bland alla prydnadskuddar och misstänker att grannen har hämtat in sin BT och läser den kanske nu liggandes i sängen.

Idag åker min lilla till sin pappa och tillsammans med resten av familjen åker de till Varberg. Är glad att hon får möjligheten att fira med dem för visst är det roligare att fira påsken vid kusten med grillningar, stugor och en massa släktningar?

Idag väntar frisörbesök & sedan beroende på vädret lite solning och städning på vinden & i hemmet.
Fönstren skall putsas och hyllorna skall bli helt dammfria, alla små & stora kartonger skall gås igenom för att endast spara på det som används och röjas från det som inte gör det.

Vill ha clean och känner nästan att jag har lite för mycket möbler... Blocket? Första & enda gången jag använt mig av blocket för att sälja ett par high heels fick jag ett samtal av en kille som ville ha ytterligare några bilder på skorna, helst när jag har på mig dem...

Efter det erfarenheten litar jag inte så mycket på det =)

Känner verkligen för att "less is beautiful", troligtvis en slags rensning som egentligen bottnar i själen.
Är helt enkelt lite trött på att ackumulera just nu om det nu handlar om saker eller för många tankar.
Vill ha lite men med känsla och det gällande allt...

Hoppas att ni har sovit gott och att ni får en helt underbar Påsk oavsett om ni åker på SPA eller om ni tillbringar den hemma med en massa godis.

Njut av tiden och dagen för oavsett vad ni väljer att göra med den så är det ni som väljer.
Läskig & underbar tanke =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar