torsdag 28 april 2011

ÖNSKAN OM ATT GÖRA SOM EN STRUSS =)

Ikväll har jag blivit kramad som aldrig förr och ikväll har lillisen berättat att hon ej vill åka iväg i helgen då hon vill vara bara med mig hela tiden.
"Ser jag dig inte på fredag och lördag så får jag bara träffa dig ngn kväll nästa vecka".
Pilar i hjärtat som alltid träffar rätt därför att hon har rätt ...

Hennes ord påverkar mitt dåliga samvete för att jag förstår henne, för att jag är mån om henne, för att när hon längtar efter mig vill jag vara där.

Det spelar ingen roll hur mycket livsfilosofi vi läser om vi inte tar till oss budskapet som vi gillar och hänvisar till.


Tid med barnen och kära/nära är det viktigaste som finns, glöm inte det.
Oavsett vad så är de små människor som blir stora, små människor som behöver oss och vars ansvar kan inte bara förflyttas till andra.

Vill jag en dag sitta på min gungstol och tänka "Varför?" ... Nej, jag föredrar att sitta där och tänka "Därför ... "

Vi kom även in på viktiga samtalsämnen och det är många tankar om oro för sina föräldrar som går runt i  huvud på barn.
"När jag är hos dig så tror jag att ngt har hänt pappa och när jag är hos pappa tror jag att ngt har hänt dig".
Livet är en berg och dalbana som vi inte kan skydda våra barn ifrån men måste det där dåliga samvete som äter upp en redan finnas hos ett barn?

Ibland skulle jag vilja vara en struts men då skulle jag missa att hon ligger och sover bredvid mig & den synen vill jag inte missa ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar