lördag 30 april 2011

LITE MALLIG ...

Håller på och letar bland mina papper efter olika studieintyg då jag söker nu om lärarlicensen som jag ej tog ut när jag hade läst klart alla kurserna.

Hittade en examination om olika pedagogiska ställningstagande. Minns som idag att N. och jag skulle till Stockholm efter lunch den dagen och jag stängde in mig på förmiddagen på biblioteket på Universitetet för att försöka läsa och formulera ihop denna examination. Då jag skrev ihop den på kort tid så trodde jag aldrig att jag skulle få godkänd på kursen & var därför beredd på att i bästa fall en komplettering skulle lämnas in.

När jag fick examinationen tillbaka blev jag lite chockad när jag läste raderna som professorn i kursen hade lämnat till mig.



Förutom att jag fick beröm för mina kritiska iakttagelser så ville hon även behålla ett exemplar för att visa övriga studenter hur en bra examination skulle skrivas.

Tänkte: Hur gick detta till? Svarade mig själv: Michela, du tänker, du analyserar och du älskar att skriva.
Ibland är det bara så enkelt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar