lördag 7 maj 2011

X SOM I? =)

Undrar och förundras över att jag aldrig kan sova länge trots att jag kom hem runt 01 och var tom. trött.

Vilken mekanism i min lilla hjärna säger till att det är dags att vakna? Kan den i så fall stängas av så att jag får den vilan som jag kanske behöver eller kan fallet vara sådant att jag inte behöver sova mer? =)

Solen skiner ute och det är lördag.
Har skrattat lite här i min säng då jag skulle avboka min tågbiljett till Båstad.
Då avbokningen sker via röststyrning fick jag lite smått "panik" när de förklarade att man skulle uppge bokningsnumret på följande sätt:

A som i Adam
Y som i Yngve

Mitt bokningsnummer innehöll bland annat bosksäverna X & Q.
Googlade mig snabbt fram till:
http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/soknamn

men X som i Xado var inget SJ självbetjäning förstod så jag blev kopplad till personlig service där en trevlig kille skrattade åt min förklaring ... =)

Så kan det gå när man får kostiga bokningsnummer med icke svenska förnamn som bokstäver och man är italienska.

Skulle till Båstad för lite avkoppling vid havet. Hade verkligen tänkt bara sitta och skriva men ändrade planer ... Sådana sker =)

Någon som inte ändrar sina planer är min väninna Tania som jag nu skall träffa för en god frukost innan vi börjar jobba.
The perfect way to start this saturday ...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar