lördag 14 maj 2011

BRIDAL PLASTY

I november berättades i programmet "Uppdrag granskning" om Christina som opererade brösten i Polen några dagar före bröllopsdagen. 
Hon vaknade aldrig upp ur narkosen och debatten om att utföra skönhetsoperationer utomlands eller att utföra dem överhuvudtaget tog åter fart.

Jag är personligen inte alls emot kirurgiska ingrepp/operationer så länge de är genomtänkta (så gott det går att tänka igenom något sådant) och så länge man gör det när man har blivit något äldre. Trots min positiva inställning kan jag inte annat än att ställa mig frågande till E:s nya reality show där 12 blivande brudar tävlar om en total makeover. En makeover som inte endast innehåller smink och kläder. 
Här pratar vi om tandfasader och skönhetsoperationer, så många som den blivande bruden och vinnaren till tävlingen känner att hon vill göra ...

Är jag förvånad över denna nya idé till tv- underhållning? Inte alls.
Vad tycker jag egentligen om jag skall rannsaka mig själv? Svaret blir att jag inte anser att det skall göras tv om sådant då flera blir lockade av det.
Vad man själv väljer att göra med sin kropp är dock faktiskt upp till var och en. Till skillnad från mycket annat är en operation inget som skadar andra men man skall vara medveten om alla fördelar och nackdelar som den kan innebära.

Det som blir fel är att det är bröllopsdagen som står som anledning till dessa kommande operationer när det är på bröllopsdagen man skall känna att ens blivande man älskar en för den man är och då tycker jag att en snygg frisyr, en fantastisk klänning och kärleken i ögonen är enough ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar