söndag 8 maj 2011

UNDERBARA SOLIGA MORGON

Underbara morgon som startade med löpaskor och Ramnaparken.
Kom på att löpaskor fungerar alldeles utmärkt även för att gå ... =) 


När jag flyttade till Sverige bodde jag till en början i en lägenhet på Göta och därifrån tog jag alltid mina promenader just kring denna lilla sjö.
Många minnen från denna plats som dök upp ... =)



Och då jag tycker personligen att det är alltid bra att visa att det finns i Borås många mysiga små utflykter man kan göra en söndag som denna så varför inte besöka Ramnamuseum med barnen och ta en liten fika på denna kafé?


Själv skall jag istället göra något jag har längtat efter att göra. Jag skall till Varberg och träffa den personen som får mig alltid att skratta. När vi träffas så händer det något kemiskt i luften och munnen och ögonen ler kontinuerligt.

Pga. en jobbig sjukdom har min väninna ingen möjlighet till den ansträngning som en vanlig promenad kan innebära vilket självklart smärtar mig åt hennes vägnar och egoistiskt sätt även för mig då det är så mycket jag hade velat hitta på i hennes sällskap.

Tacksamhet dock för denna dag som väntar och med insikten av dealen som vi har en gång gjort.
När vi går i pension skall vi dricka sherry och spela klädpoker med hemtjänsten.
Hahahaha!!!

Nu önskar jag er en underbar dag för nu skall jag duscha, byta om, köpa mig en latte på vägen och ... njuta ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar