onsdag 4 maj 2011

GLASMÄSTARN?

När jag igår förmiddag gick till det mötet som väntade passerade jag förbi två byggnader som fick mig att le.

Först gick jag förbi det huset på IV Villagatan där jag bodde i flera år som singel.
Älskade det gamla gula huset som påminner lite om Pippis =)
Så många minnen från den tiden och de flesta helt underbara ... Ler lite åt dessa här i smyg...

Sedan passerade jag förbi 



Ni kanske redan känner till denna lite roliga anedokt men berättar den åter ifall att ni har missat den.
För flera flera år sedan köpte jag ett par glasögon på Glasögonmästarn här i Borås och då jag var i början lite illamående blev jag osäker om huruvida jag skulle ha på mig dem hela tiden eller inte.

Tog fram telefonkatalogen och ringde.
"Hej, mitt namn är Michela. Var inne hos er igår för att hämta mina glasögon och då jag känner mig lite yr så undrar jag om jag skall ha på mig dem hela tiden eller inte"

Rösten på andra sidan luren:
"Rekommenderar att du har på dig dem hela tiden för att du har ringt till Glasmästarn"

Hahaha! Skrattade så att tårarna rann och så även J. som stod bredvid mig på jobbet när detta samtal utspelades =)

Bjuder på detta, det hände såååå länge sedan =)

Nu skall jag städa klart köket ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar