lördag 14 maj 2011

KVÄLLEN ÄR DIN

Nicole har hotat ikväll med att stänga av teven OM jag inte slutade gråta. 
Varför jag grät? Allvarligt, klarar ni av att se Martins Stenmarks nya program "Kvällen är din" utan att beröras, utan att små tårar pryder era kinder?

Jag försökte då jag vet att Nicole inte gillar att se mig ledsen men jag brast ändå, gång efter gång...
Försökte förklara att det inte handlar om att vara ledsen men att gilla, uppskatta, beröras av andra människors glädje.

Helt normalt och hälsosamt tycker jag då jag i flera år har knappas fällt några tår.
I Nicole värld är dock tårar en indikation av att något är fel, än så länge ... =)
Livet kommer att visa att man kan gråta av glädje också och då även av glädje för andra och det är stort ..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar