måndag 16 maj 2011

KISSING ...

Började väcka min lilla Nicole när jag insåg att klockan var inte vad jag trodde att den var ...  (nackdelen med att ta på sig linserna efter att ha gått upp =)

Klockan var bara 550 så nu får hon sova vidare en stund till medan jag sitter redan nästan klar i vardagsrummet med lille Knut som snarkar från sitt favoritställe.

Börjar den här dagen med att visa en sanning, en sådan som är viktig att ventilera ut =)

Den här bilden kommer från min väninna Tania som befinner sig i LA och ja, what can i say?
This is the simply true ...


För flera år sedan befann jag mig i Prato, strax utanför Firenze (Florens) med flera elever som läste just italienska.
På hotellet där några av oss bodde träffade jag på en journalist som var i Prato för att jobba.
Över en kopp kaffe frågade han mig misstänksamt varför jag hade flyttat till Sverige.

På skämt svarade jag "För att den svenske mannen hjälper till i hemmet"
Då jag hoppas att alla är över 18 som läser min blogg så skall jag försöka återge hans svar
"Michela, menar du att du hellre ser mannen i köket som lagar mat än att han kommer och t-r dig ba-ifrån när du själv står och hackar grönsaker?"

Log för den perspektiven hade jag inte ens tänkt på ... 
Mitt svar blev " _______________ "
Ja, vissa hemligheter får man allt ha, dock bara några enstaka ... 

I vilket fall som helst är kyssen den viktigaste förspelet som finns och med rätt kille/man så skulle tiden kunna stå helt stilla ... 



"I love the silence that brief, beautiful silence between every kiss ... "




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar