tisdag 31 maj 2011

KNUT 3 ÅR!

Augusti 2008 tog jag ensam flyget för att åka och hämta den lille varelsen som vi hade fått en bild mailat på och som vi valde som vår blivande hund.

Den sötaste valpen väntade att bli hämtad på en parkering vid flygplatsen och jag kunde inte slita mina ögon ifrån hans. Två små runda pigga ögon som undrade säkert om vad som komma skall.

Kan tycka att en valp är så utsatt... Han vet inte vad som händer och kan inte påverka alls hur framtiden blir.
När jag kom innanför dörren i vår lägenhet var det en trött Nicole som väntade. Klockan var över 23 men hon kunde inte somna.


"Var är han mamma?" frågade hon direkt.
"Han är här" svarade jag.
Han var så liten och mörk att han knappast syntes.
Hennes leende vid synen av hennes lille hund gjorde mig varm.

Sedan den dagen har den här lilla hårbollen gjort våra liv både jobbigare och roligare =)
En hund är ingen leksak.
Logistiken som även en hund kräver kan ge det där dåliga samvetet som inte är bra för oss då den äter upp oss inifrån men livet är också så mycket roligare av synen och sällskapet av honom.

Knut. Bara namnet visar att det är ingen vanlig hund. Det finns en anledning till att han heter Knut och den anledning gör honom också till en "annorlunda" sådan =)
Nicole sa till mig för ca 1 år sedan när vi hade lagt oss:
"Mamma, vi är en liten konstig familj"
och så tittade jag på oss tre och tänkte "we sure are" samt svarade "ja, Nicole det är vi".

En familj må bestå av 2 vuxna och 2 barn efter samhällets normer för priser på entré biljetter och resor men för oss består en familj av en mamma, en dotter och en liten Knut.



Knut fyller idag 3 år. 
Vi vill gratulera honom på denna stora dag och kommer att fira honom senare idag.
Vi älskar att fira ...

När han fyllde ett år hade jag ordnat en stor fest på min tidiga arbetsplats.
Jag hade beställt pajer, tårtor. Nicoles väninnor fick gå en tipspromenad med hundfrågor och T., en vän, blandade barn drinkar till flickorna.

När han kom in där jag hade dukat fram sa han följande:
"Michela, det här är inte ett hundkalas, det här är ett spektakel"
och visst hade han rätt. Jag gillar the american style ibland...
Varför inte ta ut svängarna ibland ordentligt?

Idag skall vi dock fira honom utan det där större kalaset som han är van vid.
Idag skall vi ta ut honom på en pic-nic något jag tror han uppskattar kanske ännu mer ...

Grattis Knut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar