söndag 29 maj 2011

21 NICE HOURS

Ibland har vi tron att man måste komma iväg i flera dagar för att få koppla av ...

Fel, ibland är sanningen förvisso den att kroppen behöver lång tid för att kunna gå ner i varv men ibland räcker det med att komma ifrån vardagen några timmar för att få den avkopplingen som man ibland verkligen är i behov av.

Inte så långt från stan finns säkert flera olika platser som erbjuder vackra miljöer, komfort och god mat och Hestraviken är en rekommendation.




Rummet som valdes var inte den minsta direkt =)
Tom vardagsrum fanns på rummet ...
Min lägenhet kändes inte så mycket större =)


Receptionen är en mysig byggnad och hotellet tillhör kedjan Countryside ...


Efter att ha ätit frukost samt checkat ut från hotellet åkte vi till Stall Sonakull för att vara med på en 4 timmars rytt som var helt underbar.

Vädret sprack upp och kunde inte ha varit bättre.

Om ni vill ha en mysig upplevelse i ett vackert landskap så rekommenderar jag ett besök på följande hemsida:



Dessa fantastiska hästar tillhör rasen Haflingerhästar som kommer från norra Italien. De används i Alperna då de är resistenta och starka.

Utseendemässigt fanns vissa likheter mellan mig & ... dem =)



Efter ett par timmar stannade vi för att inta lite väl förtjänat kaffe.




Med hjälp av Arla fick jag min "latte" i skogen =)


Vår guide och ledare hade bakat en god blåbärspaj ... Hon poängterade den höga dosen av antioxidanter som den innhåller ... Kändes genast helt godkänt att äta den ... =)


Mätta & belåtna galopperade vi tillbaka till stallet där hästarna fick sin vila efter att ha givit oss en underbar upplevelse i naturen.


Vi red förbi detta underbara föl som endast är en vecka gammal.
Hade den fått plats i bilen så kanske den hade fått följa med till Borås =)


Glad och nöjd efter 21 trevliga timmar på "bortaplan" (rakar av någon omedveten anledning alltid förväxla orden bortaplan med bortamatch) .... The same but different =)

 Nu skall jag fortsätta att ha trevligt i sällskap av min underbara dotter som nu har kommit hem.

Vi skall ikväll fira mors dag!!!
Grattis till alla mammor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar