fredag 31 augusti 2012

TACKSAM FÖR ATT JAG EJ HÖLL MITT ORD ...

Kom precis hem och ligger nu i soffan i flanell pyjamas från Victoria Secret och läsglasögon.
För några timmar sedan skickade jag ett sms till min Nicole där jag skrev att jag saknade henne och tillbaka fick jag det gulligaste sms:et jag kunde få.
Jag läääängtar ... 
Imorgon kommer hon <3


Ärligt förstår jag inte att hon snart skall fylla 10 år.
För 11 år sedan, den 11 september satt jag fast klistrad framför teven som miljontals andra för att se det som såg ut att vara scener från någon action film.

Scenerna speglade dock verkligheten, en sådan som jag inte förstod då och som jag fortfarande inte gör.
Då sa jag att jag aldrig skulle sätta barn till denna elaka värld, exakt ett år efter fick jag äta upp orden.

Någonstans finns nog alltid hoppet till en bättre värld eller är det bara att påstå en kliché?
Oavsett vad kommer hon imorgon och jag kan inte annat än att känna en sådan egoistisk glädje över att jag inte höll mitt ord då för livet hade aldrig varit detsamma utan henne.

Godnatt <3

2 kommentarer: