lördag 18 augusti 2012

RYAN OCH MARY POPPINS ...

Denna lördag förmiddag slappade Nicole, Knut och jag. Vi hade inga måsten vilket kändes ovanligt och väldigt befriande måste jag erkänna =)

Det enda jag gjorde var att ta ut Knut på en promenad till Orion för att köpa mitt kaffe.
Jag gick så klart (kanske inte så klart för de flesta =) ut som jag var utan någon tanke att göra mig i ordning. Rosa plysch byxor från Juicy, en vit t-shirt och ovanför den min päls luv tröja som är min lilla älskling.
En outfit som skulle få Vogue att vilja ha mig på omslaget ... or NOT =)
Förutom detta hade jag självklart inte borstat håret eller sminkat mig.
Naturlig onaturlig om du så vill men naturlig på många sätt =)

DET jag dock inte anade är att en look alike kopia av Ryan Gosling stod där inne på Orion i väntan på sin frukost. Han hade deltagit i någon sim tävling denna morgon hörde jag (har förmågan att blåsa upp öronen till Dumbo liknande sådana när jag vill uppfatta ord =).
Trots att jag har läst i boken "Alla får ligga", en rätt så rolig bok med många poäng, att det är otroligt viktigt att alltid vara någorlunda fixad då man vet aldrig vem man kan stöta på så var jag knallrosa på benen, håret á la troll och som jag är =)
Log för mig själv och kom ändå på att en Ryan vill ändå ha en Eva Mendes =) oavsett plysch byxor eller inte =)


Efter en skön och lugn frukost, lite teve och lite fix gick jag till butiken i ett par timmar för att kolla läget ifall att min hjälp behövdes.
Självklart tog jag endast på mig nyheter från butiken.
De nya jeansen från Dondup är verkligen ursnygga.
Ovant att inte ha på sig baggy efter ett år av endast den modellen men dessa är så himla sköna och verkligen en it jeans.



Nicole mötte upp mig vid 13 så vi gick tillsammans i affärer och köpte ytterligare några saker till skolan som bänkpapper, tofflor och några pennor av diverse slag.
Förutom detta även några överdelar som båda gillade.

Väl hemma kände jag att jag nästan somnade i soffan.
Har kört på ett tag nu så en dag vila har jag inte haft på länge vilket kroppen passar på att nyttja nu =)

Har dock packat lite då Jessica och jag åker till Stockholm imorgon bitti för att komma hem sent sent på måndag kväll.
Frågan är om allt kommer att få plats i denna lilla väska =) men ser det som en utmaning nu.
En riktig Mary Poppins väska skall det bli =)


Nicole har precis blivit hämtad av farmor, hon är tillbaka hos mig på tisdag, tack och lov <3
Nu skall jag röja lite och planera det lilla utrymmet i väskan =)

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar