tisdag 7 augusti 2012

SIGNOR STELLAN

Det finns två saker som får mig att känna mig jäktad inombords
- När jag känner mig som en dålig mamma som inte hinner med sin dotter.
- När jag känner mig som en dålig matte som inte hinner med sina djur.

Måndagen och tisdagen har jag haft knappast någon tid för min lilla familj och imorgon åker Jessica och jag till Köpenhamn.
Min lediga vecka är ... borta och då just den som skulle spenderas med mina nära och kära ...
En tröst är att alla är dock nu tillsammans med antingen andra familjemedlemmar eller personer som tar väl hand om dem.
Då känner jag mig genast lugnare i min själ än om att inte räcka till när alla är hos mig.

Det där lilla dåliga samvete som så lätt gör sig påmind är något som är svår att leva med men som ibland är ett måste då vi kan verkligen inte räcka till dag in och dag ut.
Ibland får de som vi älskar mest i livet komma i andra hand för stunden hur ont det än gör ...

Nu sitter jag i soffan en stund för att andas djupt innan allt annat skall tas hand om.
Måste dock först visa en otrolig charmig kille som jag fick nöjet att träffa idag när jag åkte till 4H Gården för att förlänga Max tid på sommar kollo.


Mina damer och herrar Mr Stellan



Stellan är en otrolig charmig gris som älskar att bli kliad på magen ...
Vem gillar inte det förresten? =)
En riktig livsnjutare till gris med hängande buk =)

Se här när han får lite spa massage av en av de underbara tjejerna som jobbar på 4 H Gården.


Tyvärr bjöd Borås på en massa regn dessa två sista inspelningsdagar och mitt hår ... en troll på tv =)
men då jag anar att två av fyra kommer att ha perfekt hår måste någon bjuda på lite variation...
Den personen är ... jag, om inte annat dessa två dagar ... =)


Ikväll hade jag gärna velat vara Stellan för att bara ligga och bli ompysslad ...
Istället skall jag nog ta tag i kvällen och göra det som måste göras ...
Ciao så länge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar