fredag 17 augusti 2012

ASH X 2


Nu har den dagen kommit då min dotter och jag har samma model på skor =)
Log när hon trippade runt i sina nya Ash sneakers, stolt som få över att ha "vuxen skor".

Minns ni känslan?


Nu har mor & dotter samma sneakers med kilklack från italienska ASH.
På något sätt tycker jag att det är roligt, 
Nej, på ALLA sätt tycker jag att det är roligt att hon gillar kläder, skor och accessoarer även om hon oftast gillar sådant som jag ej skulle välja själv till henne.

Att tvinga sitt barn ta på sig något som han/hon inte känner sig fin i är i mitt eget tycke att kränka sitt barns vilja för hur mår man själv när man har på sig något som man inte känner sig "fin" i?
Hur mycket skall man välja åt dem eller var går gränserna för uppfostran?
Är det uppfostran att tvinga sitt barn ta på sig något som han/hon inte vill ha på sig? =)

Minns när min mor tvingade på mig en finare vit bomullskjorta då jag skulle gå på kalas.
Då jag var en riktig pojkflicka som bara ville ha på sig flanell skjortor led jag hela tiden.
Jag kände mig fånge i en skjorta som jag ogillade skarpt och att jag 30 år senare  fortfarande minns den känslan säger rätt så mycket =)


Idag köper jag sällan något utan att ha antingen tagit med mig Nicole eller skickat en bild till henne via mms.
Jag respekterar hennes smak även om jag ibland kan vägra köpa något som jag inte tycker om =)

Nu har vi gått en promenad med Knut i Stadsparken ...



Efter att ha gungat lite har vi konstaterat att det är mycket folk som rör sig i vår mysiga centrum denna fredag kväll


Nu väntar filmer & godis och ja, jag får böta 10:- till Jessica för mitt socker intag men det är värt det =)

Önskar dig en mysig fredag kväll <3

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att man inte ska påtvinga barn kläder de inte vill ha. Jag kommer ihåg att min mamma tvingade på mig svarta lackskor när jag skulle på kalas, och jag hatar fortfarande alla skor som blänker som lack..

    SvaraRadera
  2. Du ser och jag har så svart för stela skjortor =)

    SvaraRadera