lördag 11 augusti 2012

AVBOKNINGSBAR MEN BOKAD ...

Har precis betalat bokningsavgiften till en vecka semester i slutet på november.
Känner redan sanden mellan tårna =)

Efter en enda vecka semester denna sommar skall Nicole och jag åka till Teneriffa i slutet på november.

Teneriffa för att jag kan vara borta bara en vecka och då jag tyckte att hotellet såg ut precis som en oas för sinnena och det är precis det både lillan och jag lär behöva.
När jag läste noggrant stod det att det ej är ett familjehotell men att detta inte är en garanti för att inga barn bor där =)
Hahaha! Troligtvis därför jag fick en sådan lugn av bilderna =)
Skall nog underhålla min dotter genom riktig kvalitetstid och då behövs inga barnklubbar...

Snart kommer en tuff period speciellt om man är barn då det är då så viktigt att passa in och ha föräldrar som också passar in.
Det där "passa in" är just problematiken då kommande projekt visar delar av mig som kommer att uppfattas på många olika sätt beroende på vem som tittar och beroende på vad just de ögonen som ser har som referensmarar.
Den där lilla pressen tror jag att jag kan hantera men självklart är det en risk jag utsätter mitt barn för, risken att andra tar sig rätten att uttrycka utan känsligheten vad de tycker om mig utan att känna hela min persona.
Som barn är det inte alltid lätt att förstå att det finns flera olika orsaker som ligger bakom människans benägenhet att "ogilla, håna, skratta åt" samtidigt som jag tycker att en viktig lärdom, även om tidig, är just att inte låta andras tyckande påverka dig allt för mycket.
I slutändan måste man leva sitt eget liv och att låta andra bestämma över det vore allt annat är rätt.

Oavsett antalet positiva som negativa åsikter så tror jag att Nicole och jag behöver få egen tid, vila, umgås, mysa ...
Älskar det svenska ordet mysa lika mycket som jag ogillar det svenska ordet Jantelagen =)
Hit skall vi med stor sannolikhet...






Nu ligger vi i en helt annan miljö dock =)
Vi har tagit en madrass från Nicoles säng (den som aldrig används) och lagt den i vardagsrummet för här skall vi båda sova 2 kommande nätter.
Anledningen förklarar jag imorgon ... =)


Godnatt från golvet och soffan.
Tack Lena för en otrolig skön soffa <3

2 kommentarer:

  1. Guuud vad mysigt det ser ut på bilderna!!
    Jag vill oxå åka dit...behöver sol och värme, har fått alldeles för lite av det denna sommaren!
    Går ju i raggsockar och tjock tröja här hemma...det är ju inte riktigt klokt!
    Med vilket bolag åker ni, om jag får fråga?
    Ha det så bra!

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev helt såld av bilderna och vi längtar redan ...
      Hoppas att du också får lite vila och sol ...
      Denna resa är bokad genom Ving =)
      Kram

      Radera