onsdag 1 augusti 2012

HÅR - LÄNGRE OCH KORTARE ...

Det har varit en riktig lååååång dag som startade med jobb 9-18, för att sedan hämta en sallad och vidare till underbara Studio Linda Ekberg för att få håret fixat av min fantastiska vän Fazli.
Han visste att jag gärna ville ha detta gjort nu innan min lilla kommer och innan inköpen till Köpenhamn går av stapeln så han tog sig tid för att fixa det åt mig.
Klockan 00.30 lämnade vi salongen, lite trötta men nöjda över att timmarna hade passerat i trevligt sällskap med vanliga och ovanliga samtalsämnen =)

Det går inte att inte gilla Fazli. Han är one of a kind och när jag pratar med honom finns det inga tabu, ingenting man håller inne med för att inte bli missförstådd för Fazli förstår och har troligtvis redan gjort samma sak =)
Hjälp vad jag gillar dig Fazli!!! 

Det där med hårlängd är en intressant fenomen.
90% av killarna/männen tycker ofta låååååångt medan 70-80% av tjejerna/kvinnorna tycker medellångt.
Någonstans speglar några cm längd valet du gör om att vara vacker eller sexig.
Detta är självklart en generalisering jag gör men en generalisering som kanske speglar en sanning med modifikation men ändå en sanning. =)
Att vilja vara sexig är tabu speciellt om du är 40 för då minsann skall du ha kommit över "det där tonårsperioden". Denna syn är det ofta kvinnor som står för medan killarna tycker att det är mer spännande med kvinnor som "bryr sig" på det där flörtiga planet.

Vem har bestämt att vi får vara flörtiga som unga och bara stiligare, propra när vi blir något äldre?
Tänk om jag inte kände mig flörtig som yngre men känner mig det först nu när jag är säkrare i min roll som kvinna?

Håret är kanske 2-3 cm kortare än vad det brukar vara men å andra sidan är luggen längre =)
Lite svårt att ta kort i denna belysning men gör här några försök =)



Små skillnader och vem vet, jag kanske är korthårig om några månader.
Jag har faktiskt varit det för kanske 15 år sedan och stor trivdes även med det.
Jag kände mig sportig utan att behöva sporta och hade kort under några år.
Skall försöka hitta några bilder ...
Nu skall jag se hur jag trivs med längre luggen då någon ny liten förändring har ju skett där =)

Dags för kudden <3
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. du e jättefin i håret!! Riktigt barbie hår!! :-) Vet du vad det är för extentions Fazli använder. HUr många har du och vad får du betala! Är sugen på att få längre hår!! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Frida, tusen tack först och främst. Kan inte namnet men det är det bästa märket han använder sig av, kan ta reda på det =)
    Jag har 175 för ju mer hår man har desto mer måste man sätta i ... Jag har tjockt och mycket hår så det kräver många extension ...
    Ordinarie kostnad för 175 ligger nog på 8.400:-

    Kram <3

    SvaraRadera