tisdag 21 augusti 2012

DALLAS IS BACK!

Igår medan vi satt på tåget hade en amerikansk känd serie premiär efter flera års uppehåll.
Jag pratar så klart om "Dallas" med sina karaktärer, sin glamour, sina intriger och det mesta som kännetecknar den typen av serie.

Själv var jag aldrig en Dallas tjej. Jag såg nog endast några få avsnitt då jag älskade istället Dynasty.
Jag tyckte att de var vackrare, troligtvis för den där igenkänn faktor som gör att man fastnar för vissa personligheter mer än andra.

Jag ville så klart vara som Sammy Joe och som mogen kvinna ville jag vara som Kristle Carrington.



Som majoriteten drömde jag mig bort från vardagen för att slussas i en värld av glamour, diamanter, fina middagar, vackra kreationer mm.
Inget materiellt saknades för familjen Carrington och jag drömde om att ... one day ... =)

Med åren tynade den bilden bort och jag insåg att ofta står det en minus framför de beloppen jag "har".
Dynasty påverkade mig nog mer än vad jag tror för fortfarande idag väntar jag på att någon kille/man skall göra det Blake gjorde för Kristle.
I ett avsnitt frågade han henne om hon ville äta franskt eller italienskt till middag och när hon svarade franskt tog de planet till Frankrike.
Att de dock måste ha varit vrål hungriga efter alla timmar i luften kom aldrig fram =)
DEN middagen väntar jag på om någon undrar =)

Kommer Dallas att göra att vi åter får det där suget på glamour i vardagen eller att vi drömmer oss bort till ett komplicerat och rikt liv där de flesta är osams med varandra och tycker som följd att vi inte har det så dåligt? =)
Det skall bli spännande att se om modet påverkas av återfödelsen på denna serie eller om de flesta tycker att den är så tråkig att ingen kommer att vilja se den mer än några få gånger.

Då var det nytt med all den glamouren, nu har vi sett den i flera olika former ... 

Själv väntar jag på Dynasti och kommer inte att titta på J.R., Bobby och Sue Ellen. Gjorde inte det då och gör det definitivt inte det nu.

Något jag dock kommer att se ikväll är premiären på "Svenska Hollywood fruarna" på TV 3.
Vet knappast vilka som är med men har sett att en ny fru har premiär i serien och vill självklart inte missa att se vem denna personlighet är. En personlighet som kommer att gillas och ogillas för visst är vi duktiga på att tycka något trots att vi vet att oavsett reality eller inte så gör klippningarna av serien att man plockar fram vissa egenskaper mer än andra?

Jag skall titta på premiären och vara öppen i sinnena, det är alltid mitt mål och ogillar jag eller retar jag mig på serien så gör jag det allra enklaste man kan göra istället för att slösa energi på att kritisera andra, då tittar jag helt enkelt inte på den nästa vecka =)

KRAM =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar