fredag 3 augusti 2012

OLJOR OCH TVÅ KANSKE =)


Något väldigt märkligt är "tvärtom effekten".
Jag är över trött och vaknade kl. 5.
Jag borde sova så länge jag kan (7) men nix, kroppen är så uppe i varv att den väcker mig tidigare än vad den behöver.
Riktigt märkligt ...

Fokuserar på lite skrivande för att kanske ligga och vila en timma i vaket tillstånd...

Många gånger gillar jag att byta ut olika produkter för att prova något nytt men det finns några sådana som jag alltid använder mig av och som jag sällan varierar då jag älskar och är väldigt nöjd med dem.

Kroppsoljan från Decleor är en av dem då jag gillar doften av citrus och då den gör min hud mjukare och lenare. 
De flesta lotion innehåller vatten men jag satsar alltid på oljor för jag tror på dess effektivitet.
Jag är ju italienska och är född med oliv olja i nappflaskan =)))))
Även för ansiktet har jag alltid en olja, även den från Decleor innan dag eller natt krämen.

Om du vill ha en bra hemmagjord peeling blanda oliv olja och socker så har du den bästa peelingen du kan ha gjord på naturligt sätt och väldigt billig.


Jag vill inte klaga men gör det ändå ...
Denna sommar liksom förra har jag endast haft en vecka semester (då var jag i Italien) plus 2 dagar (då  var jag i Båstad) annars har jag jobbat och jobbat.
Även om man älskar sitt jobb så behöver man komma ifrån det någon gång ibland.
En lyx självklart men en lyx som behövs i de flesta fallen.

Sent igår kväll när jag var ännu tröttare, varm och med huvudvärk efter 12 timmar i butiken där man knappast kunde andas då det var så kvavt bokade jag en resa som jag dock inte vet om jag kan komma iväg på då en av hindren är frågan om Nicole får ledigt från skolan.

Jag vill åka med min lilla, hon och jag för det behöver vi efter denna sommar och efter det som komma skall ... Skall man åka endast en vecka i slutet på november så är inte valalternativen många så det fick bli Teneriffa men som sagt ... Många OM men ibland är jag sådan att en bokning får mig att må bra för stunden =)
Jag hoppas i alla fall ... =)



Ni som följer mig känner till att jag älskar fjärilar och att det finns ett smycke från danska Ole Lyngaard som jag har velat ha sedan jag såg det på armen på en kvinna i Köpenhamn i vintras.
<3
Kanske kanske kanske att sommar Tomten tycker att jag skall ha ett vackert smycke på min arm.
Känner redan leendet växa av att bara skriva det ...
Jag hoppas hoppas och hoppas =)

Titta på denna fantastiska fjäril, hon är ju delvis transparent!
Otroligt vad naturen åstadkommer!


Nu skall jag blunda i en timma och försöka vila lite ...
Godmorgon förresten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar