söndag 12 juni 2011

SÖNDAGSUTFLYKT TILL VÄNGA KVARN

En av många mysiga ställen som finns i Borås omnejd är Vänga Kvarn & jag föreslog igår att vi skulle åka dit som en liten söndagsutflykt.


Vi myste med kaffe, fralla och bullar, allt tillverkad på Vängas egna mjöl.
När jag köpte ett paket frågade mig barnen vad jag skall använda det till.


Hahaha!
 De vet att jag inte är någon bakmamma men hade redan tittat på "bäst före datumet" som var daterad till maj 2012 och innan dess lovade jag dem att något skulle jag kunna åstadkomma =)

Millie, mitt lilla Gudbarn & jag.


Jessica & barnen.


När vi gick över denna lilla bro startade en liten saga om de tre bockarna som man ser just härifrån.





Ett underbart litet ställe, perfekt för en liten utflykt med fika i naturen.



Mums !!!




På Vänga Kvarn finns även en liten konstutställning med akvarellmålningar.


I anknytning till Vänga Kvarn finns en liten lanthandel där vi köpte egen tillverkad marmelad.
Det kändes som att befinna sig i en gammal Astrid Lindgren film =)
Hög mysfaktor ...


I rummet bredvid det som en gång har varit ett gammalt postkontor ...
Tänk vad många kärleksbrev som har hanterats härifrån =)


Nöjda & glada över frisk luft, trevligt umgänge i en mysig miljö samt några kulturella inslag är vi nu hemma lite snabbt för att snart gå på 1 årsklas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar