onsdag 26 september 2012

UTVÄXT = NATURLIG BLOND =)

Idag har jag varit hos Sani på Studio Bond för att göra min utväxt åter blond för visst är jag liksom dig naturlig i min hårfärg? =)

När jag var yngre och bodde i Italien kallades jag för "la svedesina".
Jag började blondera mig lite lätt redan som 16åring.
När någon kille ifrågasatte om jag var naturlig blond då han såg en lätt utväxt sa jag alltid att just DET var ett bevis på att jag var en riktig blondin =)

Undra hur många av er som har en naturlig hårfärg?
Förändrar du din hårfärg ofta? För flera år sedan färgade jag håret "mörkrött" då jag ville helt enkelt se ut som Julia Roberts i "Pretty woman" men liknelsen fanns verkligen inte och felet låg nog inte bara i färgen på håret =)

Minns när min mormors syster (den familjen sa alltid vad de tycker =) som då var över 80 såg mig uttalade hon sig rakt och koncist: "Vad f-n har du gjort Michela? En sak är om man skall göra en förändring för att det skall bli bättre men det där är inte fint alls"
Med ett leende på läpparna för att ärlighet kanske varar längst men att det kan ibland vara trevligt att få  den framförd i en trevligare kontext färgade jag mig tillbaka till det blonda hårsvallet jag har.
Blonds have more fun sägs det så vem vågar färga det igen? Inte jag minsann ...

 Mitt vackra svarta halsband från Valerie är en favorit och vi har två kvar.
Blusen är från Valerie och den finns i denna fantastiska färg och i en vacker blå färg.
Endast några få...


Återkommer med ett känsligare inlägg innan kudden men behövde skriva om något ytligt för att skydda mig lite från det som komma skall ...

Kram så länge <3

3 kommentarer:

  1. Hej frågat tidigare frågar igen,skulle vara trevligt att veta vad du använder när du sminkar dig+ läppstift,glans favorit parfym mm
    tackdam för svar

    SvaraRadera
  2. Hej! Absolut, lovar ett sådant inlägg ... Bloggade om krämer för mindre än en vecka sedan men återkommer om smink snart ... Kram och tack för att du frågar <3

    SvaraRadera
  3. Så trevlig information. Jag älskar din blogg. Du kan besöka:::
    Hos Body Bazar står ekologisk hudvård för effektiva ingredienser, rättvist & miljömedvetet arbete, naturliga råvaror, aktiva ämnen & resultatinriktade produkter @ Bodybazar Ekologisk hudvård

    SvaraRadera