fredag 27 april 2012

MIN NYA SOFFA

Jag gillar som många andra ett hem som känns personligt, som har karaktär och som får mig att koppla av, känna mig ... hemma.
Sedan jag flyttade in i min lägenhet har jag älskat den. En väninna hjälpte mig med sin kunskap att styla hela lägenhet och direkt var jag kär i min lilla casa.

Nackdelen med den är att den är liten, bara 75 kvm men å andra sidan är jag själv med djuren varannan vecka.
Å andra sidan igen hade jag velat ha en större lägenhet med en stor toalett med jacuzzi och relax medan köket hade kunnat vara så liten som min toalett är idag =)

Sedan 3 år har jag haft en soffa som har varit alldeles för stor för mitt vardagsrum så nu har jag tagit tag i detta.
Häromdagen åkte jag tillsammans med A. till Fritsla tyglager där Lena hjälpte mig med valet av rätt soffa.
Den skulle vara ljus, bekväm, tvättbar, ha bra kvalité, inte för stor och snygg så klart.
Gå in och "lika" denna fantastiska butik i Fritsla på deras facebook sida:
så har du möjligheten att delta i några av de tävlingarna de bjuder på med jämna mellanrum.

Rekommenderar så klart även en utflykt men ha några timmar på dig för butiken är på 3 våningar och dessa är fyllda med läckerheter från fina kända märken.

Valet föll på en soffa från Artwood och självklart har även Artwood en egen fb sida:

Bilderna blev lite för gula nu på kvällstid så jag tar nya imorgon men ni ser lite om inte annat ...

Bordet kommer från THG och kan beställas i vår egna butik Greta & Anna.
Mattan är en så kallad Patchwork matta som jag har köpt i vår butik.
Är du intresserad av en liknande så har vi några i butiken eller så beställer vi en helt ny till dig.


Se Knut som ligger och sover under soff bordet =)



Som sagt, nya bättre bilder imorgon ...

Det var inte det lättaste att få in den i lägenheten men nu tack vore Lena och Jesper är den tack och lov på plats. 
Skall komplettera med två pallar i samma tyg så inte klart än =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar