tisdag 30 augusti 2011

GOTT & BLANDAT

Vaknade kl. 4 och kunde ej somna om.
Klockan 7.20 stod jag redo för att åka till L. med J. då hon skulle lära oss lite om debit & kredit.
Ni vet ... helst skall minusen inte överstiga plussen...
Nästan samma som att säga att antalet kcal man får i sig skall inte överstiga de som man förbrukar =)
Bokföringens vagga är trots allt Italien, även om grekerna vill ibland tro något annat =).

Det farliga är att jag har läst boken "The Secret" där vi rekommenderas att spendera pengar som om vi har massor av dem för då visualiserar vi att vi är rika och rika lär vi då bli =)
Ni förstår vilket dilemma detta kan innebära i praktiken ...

Igår kväll anmälde jag mig till 5 lektioner på ridhuset.
Var 8 år när jag började rida i Italien och det var det jag längtade mest till under veckorna.
Undrar om det kommer att bli likadant nu 32 år efteråt men med spänning och förväntningar vill jag nu ta reda på detta.
Om jag nu kommer att bli biten kan ni bara tänka er vilken snygg outfit jag kommer att önska mig i 40 års present ... =)

Här Charlotte Casiraghi.


Å andra sidan är jag nog mer en blandning mellan ovanstående bild och nedanstående när det gäller favorit look men gissar jag rätt så blir det varken eller =)


Från redovisning till ridning, från ridning till radio.

Jag har vid 3- 4 tillfällen haft förmånen att bli tillfrågad att prata i radion.
En gång var det för att kommentera VM matchen Italien-Frankrike.
En vän som jobbar med fotboll kommenterade det hela med orden:
"Var f-n är fotbollen på väg om de kallar in Castellari som expertkommentator?"

Jag googlade på alla spelarna och jag imponerade ... =)

Jag har pratat om turistnäringen i samband med mitt tidigare jobb och förra året blev jag intervjuad under kortare stunder i ett 2 timmars program.
Idag fick jag frågan om jag kan tänka mig ställa upp på fredag morgon då en liten panel bestående av 2-3 personer skall diskutera diverse ämnen som kan beröra oss alla.
Målet är att vi skall självklart tycka något och förmedla detta via radion även om det vi tycker kanske kan väcka känslor hos lyssnarna.
Alla kan inte hålla med alla, det är vi ändå medvetna om och en av de stora fördelarna med att bli äldre är faktiskt att det är helt okej att andra inte håller med mig då jag själv håller inte alltid med andra heller =)

Kan inte annat än tycka att det skall bli intressant att höra vilka ämnen som de kommer att ta upp =)
Nu skall jag göra Knut glad och ta en promenad denna vackra kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar