söndag 7 augusti 2011

EN REGNIG MEN SKÖN SÖNDAG...

Hörde ett sms plinga i mobilen och tittade på klockan.
9.30 !!!
Nicole vaknar bredvid och frågar vad klockan är. Svarar.
Hon vänder på sig mot mig, ler och säger:
"Men mamma, det händer aldrig hos DIG!!!"

Vi vaknar alltid senast vid 7-7.30 på söndagar men rannsakade vad skillnaden var och hittade orsaken till att jag sov längre än vanligt.
Orsaken heter nog 2 Carlsberg =)))
Min kropp är inte van med den typen av konsumtion =)

Det som är spännande och lite ironiskt är att jag skall kanske i framtiden hjälpa till med något som har med vin att göra och ju mer jag har tänkt på det desto mer känns det rätt i tiden.

Ett senare projekt dock som vi får se om den blir av.


För att kompensera Knut som inte fick gå ut förrän just vid 9.35 =) har vi tagit 2 promenader i regnet.
Nu ligger han nöjd och är nog en lycklig hund.

Själv har jag köpt en tidning och njutit av en latte medan Nicole har spelat spel med en kompis.


Även on ni kanske inte alls gillar regnet tycker jag att mysfaktorn är hög när det just regnar.
Det är avkopplande och denna söndag är det precis vad jag önskade.

Nu skall jag jobba en liten stund medan lillan leker med sina kompisar och så kanske kanske att jag ställer mig i det rummet i lägenhet som jag så sällan visar mig i:
la cucina =)

Tänkte "baka" något för kvällen... Märk ordet "tänkte"... Från ord till handling är steget stort ...

För att få lite sol i regnet tänkte jag tillbaka på min egna upplevelse på Bahamas för 4 år sedan när jag såg att fina E. hade lagt ut på facebook ett par bilder när hon simmar med en delfin.

Så såg det ut för ca 4 år sedan på Bahamas.
Den bästa kyssen jag någonsin har fått =) ... om inte annat från 2 delfiner =) 


En stor kram denna regniga men sköna söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar