lördag 9 juni 2012

EN UNDERBAR GÄST DYKER UPP ...

Vid 8 fick jag idag sällskap i köket för att förverkliga momentet: baka den kladdigaste kladdkakan till Knuts födelsedagskalas.

Efter att ha lagt allt vi behövde ha med oss i en pic nic korg åkte vi mot Annelundsparken dit vi skulle alla samlas och dit vi just hade bjudit in våra gäster =)

Bilen var välfylld och Nicole skrattade då hon gillar när det händer saker där flera är inblandade.


Väl framme började det regna men vi tog skydd på lekplatsen =)
Presentbordet såg hur mysigt som helst ut och där ställde vi även godisarna till hund vännerna som bestod av Niko, Nisse & Charlie.


Det roligaste inträffade efter bara en liten stund.
Jag såg en katt under en bänk som kom fram och nusades av alla hundarna.
Det var så tydligt att han ville delta i festligheterna.



Han verkade ha ett sådant självförtroende och visade prov på en stor portion säkerheten när han lät dessa små vuvvar komma fram till honom ...
Han visste vem som hade makten och han behövde aldrig visa prov på den.

En katt på ett hundkalas, hur roligt var inte detta?!

Troligtvis var han lite hungrig då han började på ett oblygsamt sätt äta vår rulltårta och kladdkaka.
Då insåg jag att det var dags för att ta fram den traditionella tårtan som min mamma gör årligen denna dag till Knut. Jag ville inte att han skulle få en socker chock. Leverpastaj var nog bättre än kladdkaka om man är en katt.

På tårtan saknas några delar ... De åts nämligen upp av vår underbara och högst oväntade gäst =)


Blev naturligtvis lite orolig att den hade kommit bort då han verkade väldigt hungrig samtidigt som han var välvårdad och hade ett halsband med namnbricka och tel. nr. på.
Ringde för att ta det säkra före det osäkra...

Ett telefonsvarare gick igång och jag lämnade ett "roligt" meddelande till ägaren.
Efter några sekunder ringde han upp och efter att jag hade förklarat läget skrattade han och sa att han skulle komma och hämta sin "Snutte" på direkten då han hade varit på rymmen i två dygn...

En sådan charmig katt <3
När ägaren som visar sig heta Klas kom med sin son blev det mycket glädje och kel.

Klas berättade vidare att en gång hade han rymt för att söka sig till en hunddagis och trodde att Snutte hade identitesproblem. Kan man som katt tro att man är en hund?!


Vidare var det väldigt roligt att vi fick även reda att Snuttes riktiga namn är Ronaldo, ett mycket lämpligare namn tyckte jag för denna katt =)

Klas, hans son och Ronaldo lämnade oss kvar med ett leende i Annelundsparken för det man aldrig tror  skulle inträffa kan verkligen ske.

Karma eller inte så vill jag tro i min lilla fantasi värld att någon eller något i universum ville att det där lilla extra skulle inträffa idag på Knuts kalas.
Attraktionslagen med allt vad det innebär is the thing och att attrahera det som är lite annorlunda är något som ofta sker i min lilla värld =)

Vi firade vidare med att äta den kladdigaste kladdkakan som troligtvis skulle vinna priset som just kladdigast =)
Gjorde dubbelsats men tiden i ugnen var för hälften av den.
Jag hade inte tid för att låta den värmas mer =)


Av Louise & Foroogh hade även jag fått en present i form av en mindre flaska bubbel och då jag har fått bloda tand för att visa min förmåga att sablera tog jag fram kniven och testade om det skulle fungera även på ett hundkalas i Annelundsparken.

Vid andra försöket flög korken iväg med ett underbart sprudlande ljud =)
Love it!

Självklart var det något jag hade glömt hemma.
Då vi tidigare fick dricka kaffe i champagne glasen var vi nu tvugna att skölja dem från kaffet för att dricka bubbel.
Kaffe muggarna var nämligen hemma =)

Det är sådana små miss som gör att allt blir lite roligare, lite charmigare och lite mänskligare.
Jag lär aldrig bli den perfekta värdinnan för perfektion är verkligen så långt från vad jag är och står för samtidigt som perfektion är inte mitt mål.

Jag föredrar när det blir tokigt för jag älskar när livet består av roliga inslag.
DET är mitt mål.

Knut, Nicole och jag tackar alla som kom och delade firandet med oss idag.
Ni kom trots regnet för att fira en hund som har blivit 4 år.
Det är ett bevis på kärlek och på att även ni är lite tokiga i era sinnen... =)

Jag avslutar med att tacka Klas, hans son och katten Ronaldo för att ni gjorde att ett hundkalas blev något mer än vad det hade blivit utan er.



Mille grazie!!!

Efter kalaset blev det några timmars synk och Team One åkte vidare till sina hem efter att ha följt mig i 13 hela dagar. 13 dagar med många spännande och roliga inslag, 13 dagar som är en del av alla de 40 åren som är just jag.
Jag tackar er för jag har sett hur ni jobbar för att det skall bli bra och där känner jag mig trygg... 
Vi har varit trötta och slitna dessa sista dagar men vi har givit på våra olika sätt av oss själva för att göra något bra och jag känner personligen den där underbara gooda feelingen i magen.

Ser sååå fram emot allt det som komma skall och det som inte ser glimten i ögat bakom allt ... 
just de kommer aldrig någonsin att förstå min lilla värld för där är just glimten i ögat nyckelordet för att få tillträde till det.

Önskar nu er alla en skön lördag kväll.
Själv skall jag somna tidigt för imorgon vill jag vara pigg när Italien skall spöa s----n på Spanien.
EM i fotboll och Michela är så mycket italienska!!! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar