söndag 19 februari 2012

I SLAPPHETENS TECKEN =)

Efter en förmiddag som gick i slapphetens tecken tog vi oss (oss= jag, Nicole och Knut) till PT huset där jag tränade i 30 minuter med fantastiska Anetth. 30 intensiva minuter men så är det så himla skönt att känna att kroppen är faktiskt mer eller mindre "helt slut" ett tag framåt ... =)
Veckan som har varit har innehållit mycket socker, veckan som kommer skall inte innehålla något av det. Det är vad jag påstår och lovar mig själv i skrivande stund =)

Min mamma har precis kommit och Nicole har längtat efter att få leka skönhets salong.
Jag gick in med kaffe till "kunden" då det är så det ofta går till i riktiga salonger och hade turen att hitta en liten choklad, en sådan jag själv har fått när jag har köpt min latte.
Hade dock endast en och Nicole som äger och driver salongen frågade sin kund (sin mormor) om hon kunde ta den ifrån henne. Försökte förklara att så gör man kanske inte men hon tyckte tillbaka att de är hennes salong och då får hon göra som hon mest behagar...
Kan knappast säga emot så de får leka vidare i vardagsrummet medan jag skall underhålla mig själv med lite jobb.
Av mamma fick jag ett ljus hon har själv gjort efter dekopage tekniken (osäker på stavningen)
Visst är den vacker?


Ni som följer min blog vet att jag skall skriva en bok och jag har fått ihop några sidor på den. Det som är svårt är att hitta någon halvdag eller heldag då jag bara kan sjunka in i orden, minnen och känslor för att vidare kunna få ner dem i datorn.
För att underlätta mitt arbete har jag fått en ny dator av en person som tror på min kapacitet och ser en potential i mig.
Det tackar jag ödmjukt för ...
Ni som redan har en Mac Book Air vet det redan men för mig som inte hade den känns den mer som en Ipad än en dator. Otroligt lätt att ha med sig och som alltid när det gäller Apple ursnygg i sin enkla design och lätt att hantera.
Fick även en Office paket till den så nu skall jag försöka ladda ner den för att få en helt fungerande litet kontor med mig.
Älskar den och lovar att skriva snart fler sidor på min story.
Skall bara fjaska med min kollega så att jag kan ta en halvdag snart .... =)


Nicole har även frågat sin mormor om hon vill stanna på middag och middag innebär lite "plockmat". Advokado, sallad, soltorkade tomater, bröd, parmaskinka, kyckling mm.
Försökte få min dotter att vilja gå på bio idag då jag så gärna vill se "Mästerkatten" men det ville hon inte så jag sänder ut en rop på hjälp.
Någon som vill ta en 40åring på bio för att se en tecknad film??? =)
Nu skall jag jobba vidare medan min lilla prins stirrar kärleksfullt på mig.
That`s amore =)




10 kommentarer:

  1. Du säljer inte din fina Ewa i walla klänning som du hade på dig på en kundkväll ?????
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa, det gör jag men för 1200:- då jag hade på mig den vid det enda tillfälle ... =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är det den utan armar och volanger.Nypris 2600 nånting.Om det är den vilken storlek är det? Kan du skicka en bild till mig? Tack på förhand Åsa

    SvaraRadera
  4. Åsa, gå in på www.facebook.com/gretaoanna så lägger jag ut den där ... Har den i storlek S ... Kram

    SvaraRadera
  5. Japp det är den.Är den lite stor på dig?Du är smalare än mig ;)Hur gör vi om jag vill köpa den? Åsa

    SvaraRadera
  6. Ewa i Walla har stora storlekar ... så om du ligger på en M kan du med stor sannolikhet ha den ... Kom till butiken efter 16 imorgon så tar jag med mig den så att du kan prova den ... Kram

    SvaraRadera
  7. Hej.Problemet är att jag bor i Strängnäs.Men jag har S på dom Ewa i walla som jag har.Hur kan jag köpa den av dig? Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Michela.Jag vill köpa din klänning.Hur kan jag betala dig ? Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Maila mig på michelacastellari@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej. Jag har mailat dig.
    Åsa

    SvaraRadera