måndag 12 mars 2012

BAK-SMINK-PENSEL PENSLAR =)

Jag känner av vårkänslorna helt klart ... 
Jag söker efter lite bus och lek samtidigt som jag vill ha lite stabilitet.
Att kombinera saker & ting är alltid det som gör oss unika, att inte bli för mycket eller för lite.

(Dagens sköna klädsel är: peace linne från Plus Fine, pris: 998:-, denim kavaj med en massa slitningar från JFour, pris: 3999:- samt jeans från JFour, pris: 2298:-)



Idag satt jag med en väninna och diskuterade huruvida vi människor är.
Vi är väldigt lika i mån och mycket.
När det skulle lagas mat hemma hos henne, exempelvis, fanns det ingen vitlökspressare, när jag skulle pensla mina scones hade jag ingen kökspensel eller vad de nu kallas för.
Berättade detta för henne och sa att jag tog då fram ett helt annat redskap.
"En sminkborste menar du?" Skrattade då mitt svar var "en målarpensel"
På bara några få sekunder hade vi två redan funnit två strategiska utvägar att ta till då jag saknade ett vanligt köksredskap som de flesta har i sitt hem.
De flesta, men inte jag och inte hon.
Vad spelar det för roll om det var en målarpensel egentligen som jag doppade i äggen för att pensla på mina scones? 
Mina scones hade åtminstone inga invändningar och jag skrattade åt mig själv.
Jag lovar att jag hade så mycket roligare än många andra för det är inte alla som kan konsten att le åt sig själva.

Jag kan tycka självklart att det är lite synd om min dotter som inte har en bullmamma men ... om hon får lära sig att man inte behöver vara bra på allt och att det är viktigt att kunna skratta åt sådant som man ej kan eller är ej intresserad av så tror jag att min saknad av köksintresse kan vara mer en lärdom än en saknad.
Försvarsmekanism skulle nog Freud benämna mitt uttalande för =)
Hon får fortsätta att säga "mamma, det var inte så gott" för när hon säger "mamma, det var gott" så blir det en mening att fira, att bli glad för, att höja till skyarna. 
Hon skrattar åt mig och jag åt mig själv men det är okej för jag är den jag är och försöker åtminstone emellanåt men med misslyckade försök.
Bakning är jag nog bäst på men så vill jag inte baka för då vill jag äta upp allt och det har jag inte kroppsmässigt råd med...

Någon har skrivit till mig i lördags och beskrivit mig med orden
Vem skall annars visa hur KAOS möter INFERNO blandat med prinsessas vardag ? 

Har kanske inte tänkt på mig som denna kombination men visst ... =)
Tania beskrev mig en gång som en blandning av Samantha i serien Sex and the City och Pippi Långstrump vilket också är ett underhållande jämförelse.

Med detta inlägg vill jag bara denna måndag morgon ge dig ett tips:
"Våga sticka ut genom dina framgångar och misslyckande" och ta dig själv på inte allt för stor allvar.
Glimten i ögat ... glimten i ögat ...

2 kommentarer: