torsdag 19 juli 2012

VI LÄMNAR BÅSTAD ...

Igår kväll gick vi ut lite senare vilket visade sig vara helt rätt =)
Efter ett glas champagne på restaurang Papa gick vi till Pepes där musik spelades och folk samlades för att festa, prata och umgås.

Den internationella atmosfären var markant och ooops, helt plötsligt satte sig några sponsorer hos oss för att prata tennis. Hahaha! 
Vi fick frågor som vi självklart inte kunde svara på men genom lite kvinnlig listighet och strategi lät vi nästan som två domare trots att vi inte hade sett en enda hel match och trots att vi inte kan spelets regler.
Tania har spelat som liten och jag har tagit kanske 15 lektioner på 3 år.
DET fick oss att känna oss som prof i ämnet =)

Extra roligt blev det när deras kompis som kom lite senare var från Siena i ... Italien!!!
Då bjöds det minsann på grappa. 
Hahaha! En fick räcka för lilla mig då jag tål ju inget och grappa tillhör inte de svagaste och godaste drycken direkt =)

Daniele, som han hette kunde inte svenska så det blev lite italienska och engelska så att alla kunde konversera runt bordet.
Italienska mest för att alla ville höra oss prata språket, något vi självklart bjöd på med stor stolthet.
Vad vi sa får förbli vår hemlighet men Tania har bestämt sig för att vilja ha lektioner i språket...

När huvuden nådde kudden somnade vi direkt för att vakna imorse till den goda frukost buffén som finns på hotellet. En riktig underbar sådan och den perfekta starten för en dag som skulle innehålla resan hem, jobb för mig och en ny resa för Tania.

Efter frukosten var det bara att checka ut och säga adjö till mysiga Båstad som bjöd oss på en underbar solig kväll sista kvällen...
Tack min vän för 48 fantastiska timmar med en massa skratt framför och bakom speglar.
Life is a show and sometimes the show is ... behind the scene ...
LOVE!




Tillbaka till min och Jessicas butik med en underbar väninna och kollega som alltid är så positiv och som förstod att hennes kollega var idag lite ... trött =)

När jag ikväll pratade med Fazli per telefon konstaterade vi en sanning.
Allt är fantastisk men ännu bättre är att vi faktiskt älskar vår vardag för den är aldrig en vardag,
 den innehåller alltid de små och stora glimten som får oss att skratta, ibland misströsta men så skratta igen.

I våra olika starka personligheter som ibland sticker ut har vi hittat vänner för livet för det bästa en vän kan säga när du har berättat något du skäms för är ... det har jag redan gjort och upplevt så att du inte känner dig ensam i det som har hänt.


Vill bara tacka mina vänner för att ni är precis som ni är, 
hade ni inte funnits så hade jag varit tvungen att hitta på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar